Dopravná nehoda s následkom smrti pri Strážskom

01.11.2013 Vranov nad Topľou

Na ceste medzi Nižným Hrabovcom a Strážskym došlo včera (30.10.2013) popoludní k smrteľnej dopravnej nehode. V čase okolo 16:15 h viedol v smere od Strážskeho 34 ročný Rus nákladné auto Scania s mraziarenským návesom. Pred obcou Nižný Hrabovec pravdepodobne neprispôsobil svoju rýchlosť stavu a povahe vozovky a na priamom úseku cesty prešiel návesom do protismernej časti cesty, kde v tomto čase išlo osobné auto Renault Megane, ktoré viedla 49 ročná žena z obce Papín, okr. Humenné, pričom došlo k stretu oboch vozidiel. Po zrážke osobné auto odhodilo na pravý okraj cesty v smere jazdy a nákladné auto ostalo stáť pri pravej krajnici v smere svojej jazdy. Pri nehode utrpel 18 ročný spolujazdec z Papína sediaci na zadnom sedadle za vodičkou ťažké zranenia, ktorým na mieste podľahol. Vodička osobného auta ako aj ďalší traja spolujazdci (17r., 17r., 46r.) utrpeli zranenia s predpokladanou dobou liečenia do 7 dni. Vodič nákladného auta neutrpel žiadne zranenie. U oboch vodičov bola vykonaná dychová skúška, ktorá bola negatívna. Hmotná škoda na vozidlách bola vyčíslená na 2 000.- €. Vranovský vyšetrovateľ obvinil vodiča nákladného auta z prečinu usmrtenia. Stíhaný je na slobode.

Buďte opatrný!

Aj keď ešte stále prevláda viac menej slnečné počasie, podľa kalendára je tu jeseň, čoskoro môže prísť k zhoršeniu počasia. Dlhšie noci, znížená viditeľnosť aj počas dňa, nízke teploty a zhoršené počasie prinášajú so sebou negatíva, na ktoré by vodiči nemali zabúdať.

Vodiči by sa mali v nasledujúcich dňoch pripraviť na častejšie hmly, dážď a s tým spojenú mokrú vozovku. Je veľmi dôležité v počasí, keď sa hromadí voda na cestách, aby vodiči dodržiavali predpísané rýchlosti, jazdu prispôsobili stavu a povahe vozovky, ako aj poveternostným podmienkam. Práve v takomto počasí je veľká pravdepodobnosť, že sa vozidlo stane neovládateľné v dôsledku tzv. akvaplaningu. Akvaplaning nastáva vtedy, keď je medzi pneumatikou a vozovkou viac vody, ako dokáže dezén na pneumatike odviesť. Auto "pláva" a v dôsledku toho sa stáva neovládateľné. Správnou reakciou je dať dolu nohu z plynu a zošliapnuť spojku. Treba vyrovnať volant a čakať, až pneumatika dosadne na vozovku. Pri šoférovaní treba držať volant dvoma rukami a zbytočne neriskovať predbiehaním. Použitie bezpečnostných pásov by malo byť aj v takýchto prípadoch samozrejmosťou.

Za zníženej viditeľnosti prispieva k bezpečnej jazde najmä zníženie rýchlosti, ale aj používanie svetiel do hmly. Hmlové svetlá smie vodič použiť za hmly, dažďa alebo sneženia. K bezpečnosti v takýchto prípadoch prispieva aj zníženie rýchlosti na klzkom povrchu vozovky na potrebnú mieru. Dôležité je zvýšiť vzdialenosť medzi vozidlami, aby bolo možné včas zareagovať a predísť kolíznym situáciám.

Vodiči musia v sťažených poveternostných podmienkach najmä predvídať. Sledovať situáciu hlavne v okolí zastávok, škôl a nákupných centier, kde je zvýšený pohyb chodcov. Každý účastník premávky je podľa zákona povinný dodržiavať pravidlá cestnej premávky. Správať sa disciplinovane a ohľaduplne tak, aby neohrozil jej bezpečnosť a plynulosť. Pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému, dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke, poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam, aby neohrozil na živote a zdraví seba a ostatných, a nespôsobil sebe a ostatným škody na majetku.

Vodičom odporúčame v tomto období skontrolovať najmä osvetlenie vozidla, funkčnosť stieračov, a keď poklesnú teploty k nule, zájsť do pneuservisu a prezuť letné pneumatiky za zimné. V zimnom období by už mali byť zimné pneumatiky samozrejmosťou.
 

Vyberte región